Nous perfils de CONSUMIDORS

Home / Màrqueting / Nous perfils de CONSUMIDORS

Cada vegada és més important definir qui són els clients objectiu i segmentar-los en funció dels seus diferents comportaments. En la mesura del possible, és interessant no tractar al nostre client com una “gran massa de persones” sense rostre ni personalitat.

La necessitat d’adaptar l’oferta a les necessitats, gustos i expectatives dels consumidors ens obliga a buscar i analitzar els nous perfils que van apareixent al mercat per valorar el seu interès.

A continuació descrivim alguns dels nous perfils de consumidors que han anat apareixent en els últims anys:

  • Alter-shopper. És el apassionat del “fes-t’ho tu mateix” i del que alternatiu. El repte és facilitar-li els productes i serveis de forma àgil i efectiva amb un enfocament especial als aspectes estrictament funcionals.
  • Emo-shopper. Cerca en el consum una experiència memorable amb alta càrrega emocional. Per crear aquest vincle emocional amb les marques, cal subministrar a aquest consumidor plaer, experiències, aventures o sorpreses.
  • Vigi-shopper. És el que està alerta, atent i conscienciat amb la qualitat, la transparència, l’honestedat i sinceritat que hi ha darrera els productes i marques. Cal facilitar-li la compra, amb informació rellevant, clara i àgil que faciliti la presa de decisions de forma simple.
  • Social-shopper. Qui està connectat en tot moment, busca la referència d’altres alhora que actua de prescriptor. És un bon ambaixador de la marca si se li dóna veu i els canals adequats per a la comunicació.
  • Slow-shopper. Està conscienciat i prima els valors que sostenen en la preservació del medi ambient i de les economies locals. El seu consum es guia per aquests principis, de manera que tota evidència sobre l’impacte de productes i empreses en aquests aspectes el guiarà en les seves decisions de consum.

 

 

Informació obtinguda d'International Retail Report d'AECOC, febrer 2015
Related Posts

Leave a Comment